wtorek, 27 października 2015

Nowy początek, nowa era. Wiele zmian!


Witam ponownie! Tym razem z większym zapałem i zdecydowanie większą ilością wolnego czasu. A przede wszystkim – z głową pełną nowych, szalonych pomysłów dotyczących tego Spisu! Chęć reaktywacji wisiała nade mną już od dłuższego czasu, ale dopiero teraz znalazłam motywację do wprowadzenia pomysłów w życie.

Zacznę od tego, że chcę, żeby Spis rozpoczął swoje nowe życie z czystym kontem. Co mam na myśli? Usuwam wszystkie posty (z wyjątkiem pierwszego, bo zawiera główną ideę tego bloga), a także czyszczę katalog zgromadzonych dotąd opowiadań/miniaturek/tłumaczeń. Większość z nich jest porzucona, zawieszona bądź usunięta, a pozostałe, aktywne, muszą tak czy siak wyrazić zgodę na nowe zasady i złożyć nowe, pasujące do nich zgłoszenie. Cenię sobie jednak osoby, które są ze mną od początku, dlatego dla nich zaplanowałam pewne udogodnienia. Ale od początku.


NOWA FORMA PUBLIKACJI WASZYCH ZGŁOSZEŃ

Uznałam, że skoro nazwa zawiera słówko spis, to jednak na tym właśnie spisie powinnam się skupić. Mówiąc inaczej – na Waszych historiach. To doprowadziło mnie do myśli, że poświęciłam im za mało miejsca. Chcę to zmienić. Dlatego w nowym wydaniu SD, na każde opowiadanie, miniaturkę, drabble’a czy tłumaczenie będzie przypadał jeden post, który zawiśnie jako na stronie głównej na równe 24h. To znacznie wydłuży limit słów, który do tej pory przewidziany był na opis, a do tego wprowadzone zostanie coś takiego, jak fragment rozdziału. Dzięki temu osobie, która odwiedziła Spis, zostanie przybliżony styl autora. Pod każdym postem zostanie także włączona możliwość komentowania, więc czytelnicy będą mogli wyrazić swoją aprobatę dla twórczości autora bądź konstruktywnie (słowo klucz: konstruktywnie) ją skrytykować.
Posty z Waszymi historiami będę pojawiać się codziennie o godzinie 21 (chwała Bloggerowi, za możliwość zaplanowania publikacji – dzięki temu wygram ze swoją niesystematycznością i sklerozą) w kolejności zgłoszenia. Z wyjątkiem blogów, które już wcześniej zadeklarowały chęć należenia do Spisu! Te mają zagwarantowane pierwszeństwo (również w kolejności zgłoszeń, ale tych starych; dla niedowiarków – wszystkie dokładne daty zgłoszeń mam w powiadomieniach na mailu, służę screenami).
Jeśli chodzi o dokładne zasady zgłaszania blogów, regulaminy dla zgłaszających się i komentujących, kategorie i inne szczegóły, z którymi musicie się zapoznać przed złożeniem nowego zgłoszenia – zapraszam do menu do poszczególnych zakładek. A jeśli nie znajdziecie odpowiedzi na nurtujące Was pytania – odsyłam do zakładki Pytania lub na maila SD spis.dramione@gmail.com.


NOWE OPCJE

Chcę Was zmotywować do ciągłego redagowania swoich zgłoszeń, wprowadzania poprawek, dlatego jeśli zmienicie coś wyraźnego w swoim poście (na przykład opis albo fragment rozdziału), obok tytułu Waszego bloga pojawi się znacznik (ZMIANA!), natomiast gdy dodacie nowy rozdział, na okres tygodnia, również obok tytułu, znajdziecie napis (NOWOŚĆ!). Aż się chce publikować nowe rozdziały, prawda? 
Mam nadzieję, że w miarę rozrastania się SD, będą zaglądać tutaj nie tylko autorzy blogów o tematyce Dramione, ale również (albo – przede wszystkim) ich czytelnicy i osoby, które szukają perełek wśród tej tematyki.


KOMENTARZE

Jak już wspomniałam powyżej, wprowadzam możliwość skomentowania twórczości, która pojawia się na SD. Osobiście jestem bardzo podekscytowana na myśl o tej opcji, bo dzięki temu oprócz poznania opisu stworzonego przez autora, zapoznamy się również z opinią czytelników/fanów/krytyków danego bloga/miniaturki/etc. Dlatego wszystkich serdecznie zachęcam do wyrażania opinii na temat tekstu/bloga zawartego w danym poście. Zanim jednak to zrobicie, – proszę, zapoznajcie się uważnie z regulaminem komentowania (nie jest ani długi, ani skomplikowany), żeby uniknąć przykrych sytuacji i opinii, które zamiast konstruktywną krytyką, są przesączone bezpodstawną nienawiścią i przykrymi słowami nie mającymi żadnego uzasadnienia w rzeczywistości. Od razu ostrzegam, że takie komentarze będą usuwane natychmiast i bez ostrzeżenia. Spojlery również nie będą mile widziane! Nawet jeśli ktoś otwarcie zapyta o przebieg/zakończenie historii – to nie będzie usprawiedliwienie. Takie informacje proszę sobie przekazywać prywatnie, bo dużo osób (w tym ja) przez spojlery zniechęca się do czytania.


INNE, RÓWNIE WAŻNE KWESTIE

Chcę uściślić, że nie zapominam o tym, co obiecywałam w poście z 6 stycznia – ten Spis nie będzie tylko spisem. Nadal mam w planach artykuły, konkursy z nagrodami, porady, reklamy, instrukcje i wszystko inne, czego tylko Wasze duszyczki zapragną! Ale na wszystko przyjdzie czas. Na razie skupiam się na Waszych historiach – bo to one będą fundamentem tego bloga.


SZABLON

Ten, który obecnie widnieje na blogu, jest szablonem przejściowym. Poprzedni denerwował mnie niesamowicie i zwyczajnie musiałam go zmienić na COKOLWIEK, co chociaż odrobinę trafi w mój gust. Padło na tę oto widoczną tutaj ciemność. Nie zostanie jednak na długo. Mam nadzieję.
I tutaj prośba do Was – jeśli ktoś zna się na tworzeniu grafiki, tak jak ja ceni sobie minimalizm, chce pomóc w rozwoju strony oraz ma dużo cierpliwości, żeby posłuchać o moich wymaganiach/pomysłach na temat szablonu, proszę, niech odezwie się do mnie bezpośrednio na maila – spis.dramione@gmail.com. Będę dozgonnie wdzięczna! A w zamian gwarantuję reklamę bloga w kolumnie bocznej – nawet jeśli blog nie dotyczy Dramione!



Nie chcesz wypowiadać się publicznie, ale potrzebujesz się ze mną skontaktować? Służę pomocą – spis.dramione@gmail.com.


Data publikacji pierwszego zgłoszenia przewidziana na 3 listopada 2015 roku o godzinie 21. Dzień może ulec zmianie, jeśli otrzymam niewiele odpowiedzi od autorów dotychczas zgłoszonych blogów!

3 komentarze:

  1. Życzę powodzenia i wytrwałości w prowadzeniu spisu. :)

    M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Juz myślałam ze uda mi sie zareklamować bloga, jednak nie ten temat. Cóż, trudno :)
    Ale gdybyś chciała zerknąć, skomentować:
    http://czytoremuslupin.blogspot.com/?m=1
    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń