wtorek, 6 stycznia 2015

Słowem wstępu


Zanim skrzywicie się mocno i pomyślicie: na cholerę kolejny taki sam spis, proszę, zostańcie tu na chwilę i wysłuchajcie tego, co mam do powiedzenia.

Gdy zakładałam tę stronę, nie myślałam tylko o tym, żeby zrobić listę wszystkich istniejących blogów o tematyce dramione. Chciałam, żeby to było coś więcej. Bo mało kto już o  tym pamięta, ale osoby piszące o Hermionie i Draconie tworzyły kiedyś całkiem liczną i zgraną społeczność. Większość się znała i wspierała – nie tylko w formie komentarzy, co zaowocowało przyjaźniami na lata (tak, mówię tu z własnego doświadczenia). Długo myślałam nad tym, co zrobić, żeby znów, chociaż w maleńkim stopniu, połączyć ludzi z jedną pasją. I tak powstał pomysł spisu.

Nie zamierzam wstawiać tu jedynie opisów blogów, aktualizacji nowych notek i innych głupot. Chcę, żeby ta strona tętniła życiem – dlatego mam już kilka pomysłów na konkursy, zabawy i artykuły. Wszystko jednak ruszy dopiero, gdy Wy wykażecie zainteresowanie. 



Czekam na zgłoszenia i liczę, że ta strona przynajmniej po części przyczyni się do zawarcia nowych znajomości, a może i przyjaźni na całe lata. Tego Wam wszystkim (i sobie również) życzę!

21 komentarzy:

  1. Powodzenia ;) mam nadzieję, że plan wypali ;;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł, mam nadzieję, że się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki! Jak będziecie mnie wspierać i wykażecie zainteresowanie to na pewno się uda! ^^

      Usuń
  3. Na prawdę świetny pomysł z tym spisem! Tym bardziej, że stowarzyszenie dhl podupadło i nic się tam przez ostatni czas nie dzieje ;)
    Trzymam mocno kciuki i życzę powodzenia!
    Ściskam Avadka ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mam nadzieję, że wszystko się uda i Spis przetrwa, mimo wszystko. ;)

      Usuń
  4. Życzę Wam powodzenia i dużych chęci w prowadzeniu spisu :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak gwoli ścisłości to na razie jestem sama. Ale nie wykluczam szukania w przyszłości współtwórców, jeśli zainteresowanie okaże się duże. :)
      Niemniej jednak dziękuję bardzo za słowa otuchy! ^^
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  5. Ooo to moze byc nawet ciekawe. Faktycznie w blogsferze mozna natknac sie na ludzi, z ktorymi chce sie utrzymywac kontakt. Licze, ze spis pomoze w znalezieniu nowych ciekawych blogow :)
    Trzymam kciuki
    Powodzenia ;3
    Ever

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację - kiedyś, jeszcze na Onecie, wyglądało to zupełnie inaczej. Czasami odnosiło się nawet wrażenie, że autorki dramione są praktycznie jak jedna, wielka rodzina. Każdy każdego znał, a jeśli nie - od razu to nadrabiał. Kontakt też był jakby szerszy - nikt nie ograniczał się tylko do czytania i komentowania. Wtedy w grę wchodziło gadu-gadu, telefony, listy. Ach, z wielką nostalgią wracam do tamtych lat. Jeśli uda Ci się, choć w małym stopniu, odzyskać tamtą atmosferę, to będę pod wielkim wrażeniem. Trzymam kciuki żeby tak było!
    Poza tym spis na pewno okaże się przydatny przy poszukiwaniu nowych, ciekawych opowiadań, więc zapewniam, że będę tutaj stałym gościem.
    Chętnie zaproponowałabym Ci pomoc, jeśli takiej byś kiedykolwiek potrzebowała, w związku z prowadzeniem tego typu bloga, jednak totalna ze mnie noga w sprawach technicznych, graficznych i organizatorskich. Nadaję się tylko do bazgrania :)
    W każdym razie, gdyby chodziło o coś z poza tych trzech kategorii, to na pewno znajdziesz sposób, żeby się ze mną skontaktować. :)

    Powodzenia, powodzenia i liczę, że już niedługo wszystko będzie tętniło tutaj życiem i pękało w szwach od nowych autorów, historii i magii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, właśnie za taką "dramionową rodziną" tęsknię. Brakuje mi tego, że wszyscy się znali i wzajemnie wspierali. I tak, ten szeroki kontakt… Listy! Jak ja marzę, żeby dostać od kogoś własnoręcznie napisany list. Nie maila, którego wysyła się w ciągu kilku sekund, ale odręcznym pismem napisany list, w kopercie i ze znaczkiem. Marzenie! ^^
      Cieszę się, że Spis jest aż tak pozytywnie odbierany. Szczerze mówiąc nie spodziewałam się takiego zainteresowania, a przynajmniej nie w tak krótkim czasie, szczególnie, że nawet nie musiałam się specjalnie dużo reklamować. ^^
      Dziękuję za ofertę pomocy! Na pewno skorzystam, gdy tylko nadarzy się okazja! :)

      Usuń
    2. Oj, swojego czasu utrzymywałam bardzo ożywioną korespondencję z dziewczynami z blogowego świata. Mimo że było to ładne cztery/pięć lat temu, nadal trzymam, w pudełku pod łóżkiem, plik listów, obwiązanych wstążką. Nie skłamię, jeśli powiem, że do tej pory zdarza mi się dostawać kartki urodzinowe drogą pocztową, właśnie od pisarek-amatorek Onetu. :)
      Wydaje mi się, że ta forma komunikacji jest o wiele bardziej osobista i cenniejsza. Wystarczy wyobrazić sobie, że bliska Ci osoba, z którą jesteś rozłączona, dotykała wcześniej tej samej kartki papieru. Zaangażowanie, uczucia - moim zdaniem łatwiej jest to uchwycić w słowach, które samemu się kreśli. Polecam! :)
      Co do Spisu - blogi w kategoriach po prawej stronie odrobinę zlewają się ze sobą. Fajnie by było, gdyby każdy z nich był jakoś wyszczególniony, żeby na pierwszy rzut oka było można zobaczyć gdzie zaczyna się kolejna propozycja. :)

      Usuń
    3. Jeśli chodzi o listy – zgadzam się w stu procentach!
      A co do kategorii po prawej stronie – też mam cały czas wrażenie, że są za mało widoczne, ale nie mam na razie pomysłu, jak je wyszczególnić. Wciąż rozglądam się za jakimś szablonem i być może zgłoszę się niedługo do jakieś szabloniarni – wtedy zadbam o to, żeby kategorie były lepiej widoczne. ^^

      Usuń
  7. Gdzie mogę się zgłosić do spisu? :)
    Trzymam kciuki za akcję i pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już mam :) Przepraszam ale miałam włączoną wersję na telefon ;p Już wiem co robić ;))

      Usuń
  8. Jak dla mnie to strasznie fajna inicjatywa. Przyznaję, że jestem dopiero nowicjuszką, piszę swojego pierwszego bloga, ale miło by było złapać kontakt z blogosfery, chociażby po to, aby mieć świadomość, że ludzie piszący, komentujący czy czytający to nie tylko cyferki w statystykach. Trzymam za Ciebie kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tobie również życzę powodzenia, bo jak wiadomo – początki zawsze są trudne. ^^

      Usuń
  9. Świetnie, że powstał taki spis, tym bardziej, że na stowarzyszeniu dhl od dłuższego czasu nic się nie pojawia. Mam nadzieję, że zbierzesz tutaj jak najwięcej autorów opowiadań o Hermionie i Draco! Powodzenia, ja także trzymam za Ciebie kciuki! ;)

    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam nadzieję, że z czasem zrobi się tutaj naprawdę tłoczno! :)
      Dziękuję! ^^

      Usuń
  10. A moim zdaniem świetnie, że powstał taki spis, choć było ich już dużo. Trzymam za Ciebie kciuki:)

    PS A do spisu już się zgłosiłam:)

    OdpowiedzUsuń